This is an automatically generated PDF version of the online resource argentina.mom-rsf.org/en/ retrieved on 2019/10/15 at 06:11
Reporters Without Borders (RSF) & Association Tiempo Argentino - all rights reserved, published under Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
LOGO Tiempo Argentino
Reporters without borders

ElDestapeWeb.com

El Destape is a news portal focused on politics and economy with a profile that opposes Mauricio Macri’s administration. It is owned by Talar Producciones, a company founded by journalist Roberto Navarro, who is also its Editor-In-Chief.

The portal’s content is free, though it uses a subscription system that allows readers to make a voluntary contribution to fund the project. Even though it had received $1.8 million in official advertising from the Argentinian Government in 2015, it did not receive any funds from the Argentinian Government in 2016, 2017 and 2018, during Mauricio Macri’s administration.

In July 2018, the site published several articles based on a research about political party Cambiemos’ fake campaign donations in 2015 and 2017, which led to a formal claim.

It is one of the most visited news websites in Argentina, with 0.10% of digital audience according to SimilarWeb (October 2018).

 

Key facts

Ownership Type

Private

Geographic Coverage

International

Content Type

Free content

Data Publicly Available

ownership data is easily available from other sources, e. g. public registries etc.

2 ♥

Media Companies / Groups

El Destape

Ownership

Ownership Structure

El Destape Web is owned by Talar Producciones S.A.

Individual Owner

Media Companies / Groups
Facts

General Information

Founding Year

2014

Affiliated Interests Founder

Roberto Navarro

He is an economist and journalist, founder of news portal El Destape Web. He worked as an economic writer in Página 12 and then as a columnist and host in several radio stations and TV channels.
With a profile that opposes Mauricio Macri’s administration, in 2015 he hosted El Destape in TV channel C5N and in Radio 10, which was a success until he was fired in 2017, after denouncing censorship by the TV channel’s authorities.
After leaving Grupo Indalo, he created digital signal Destape Radio and YouTube channel El Destape TV, which broadcasts his live show on Sundays.
The news portal is controlled by Talar Producciones, a company owned by Navarro and his two children, Nicolás and María Florencia. He is also the owner of production company La Ñata.
The two companies and Navarro himself received large amounts of money in official advertising (over $17 million between 2009 and 2015) during Cristina Fernández’s administration. In contrast, Navarro has not received any official advertising during Mauricio Macri’s administration.

Affiliated Interests Editor-In-Chief

Roberto Navarro

He is the news portal’s founder and Editor-In-Chief.

Contact

Cerrito 1164 PB A, city of Buenos Aires

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

Missing data

Operating Profit (in Mill. $)

Missing data

Advertising (in % of total funding)

$0 (2018 official advertising)

Market Share

Missing data

  • Project by
    Logo Tiempo Argentino
  •  
    Reporters without borders
  • Funded by
    BMZ